Si patania mea!
Acum vreo 2 luni plec de acasa. La primul semafor accelerez putin mai tare si pe la vreo 2000 rpm aud mitraliera. In prima faza mi-am zis ca mi se pare, ca e de la radio. Am oprit radio si la urmatorul semafor plec la fel de repede de pe loc si il aud din nou.
Urmatoarele zile am urmarit fenomenul sa imi dau seama cum sa il reproduc. Cand, in cele din urma, am fost sigur ca se reproduce, am facut programarea la service. In ziua in care trebuia sa fac testul, ia zgomotul de unde nu-i. M-am dus, totusi, mi-au curatat sistemul de alimentare, au verificat injectoarele si am facut o tura de test. Masina merge perfect.
Am plecat de la ei si m-am dus acasa (2 km). A doua zi plec din nou la lucru si zgomotul iarasi este acolo.
Atunci a fost prima data cand m-am gandit ca e ceva in legatura si cu temperatura de fara, insa am observat ca, o data ce motorul se incalzeste (2 linii), zgomotul nu mai apare.
In alta zi am plecat la 5 dimineata cu masina si zgomotul m-a insotit mai mult timp decat de obicei.
M-am dus cu masina la service, am lasat-o de pe o zi pe alta, si a doua zi m-am dus, de dimineata, la teste. Am facut problema sa se manifeste si apoi ne-am dus direct pe stand cu ea. Nici o eroare. Singura eroare inregistrata era in legatura cu un stergator care mi-a ramas pe parbriz in mijlocul cursei, acum vreo 8 luni.
Concluzia:
1. masina nu are nimic
2. zgomotele respective vin de la corectiile pe care le aplica sistemul
3. sa schimb motorina. Am trecut pe cifra cetanica 55 si motorul este mai silentios. Nici corectiile nu mai sunt la fel de dese, dar inca sunt. Pe de alta parte, am doar vreo 30 de km cu noul combustibil, poate e normal.
4. sa nu tin motorul in plaja de turatii in care aplica respectivele corectii.
5. observatie proprie: fenomenul se manifesta strict cand accelerez brusc. In rest, pot sa o duc si la 4000 de ture, daca nu ii cer brusc saltul, totul este ok, fara zgomot suspect.
La un moment dat, tinand cont ca am vazut comportamentul manifestandu-se in functie de temperatura de afara, m-am gandit ca poate este senzorul de temperatura aer admisie. Problema e ca nu stiu unde este (stiu ca este!).
Acum vreo 2 luni plec de acasa. La primul semafor accelerez putin mai tare si pe la vreo 2000 rpm aud mitraliera. In prima faza mi-am zis ca mi se pare, ca e de la radio. Am oprit radio si la urmatorul semafor plec la fel de repede de pe loc si il aud din nou.
Urmatoarele zile am urmarit fenomenul sa imi dau seama cum sa il reproduc. Cand, in cele din urma, am fost sigur ca se reproduce, am facut programarea la service. In ziua in care trebuia sa fac testul, ia zgomotul de unde nu-i. M-am dus, totusi, mi-au curatat sistemul de alimentare, au verificat injectoarele si am facut o tura de test. Masina merge perfect.
Am plecat de la ei si m-am dus acasa (2 km). A doua zi plec din nou la lucru si zgomotul iarasi este acolo.
Atunci a fost prima data cand m-am gandit ca e ceva in legatura si cu temperatura de fara, insa am observat ca, o data ce motorul se incalzeste (2 linii), zgomotul nu mai apare.
In alta zi am plecat la 5 dimineata cu masina si zgomotul m-a insotit mai mult timp decat de obicei.
M-am dus cu masina la service, am lasat-o de pe o zi pe alta, si a doua zi m-am dus, de dimineata, la teste. Am facut problema sa se manifeste si apoi ne-am dus direct pe stand cu ea. Nici o eroare. Singura eroare inregistrata era in legatura cu un stergator care mi-a ramas pe parbriz in mijlocul cursei, acum vreo 8 luni.
Concluzia:
1. masina nu are nimic
2. zgomotele respective vin de la corectiile pe care le aplica sistemul
3. sa schimb motorina. Am trecut pe cifra cetanica 55 si motorul este mai silentios. Nici corectiile nu mai sunt la fel de dese, dar inca sunt. Pe de alta parte, am doar vreo 30 de km cu noul combustibil, poate e normal.
4. sa nu tin motorul in plaja de turatii in care aplica respectivele corectii.
5. observatie proprie: fenomenul se manifesta strict cand accelerez brusc. In rest, pot sa o duc si la 4000 de ture, daca nu ii cer brusc saltul, totul este ok, fara zgomot suspect.
La un moment dat, tinand cont ca am vazut comportamentul manifestandu-se in functie de temperatura de afara, m-am gandit ca poate este senzorul de temperatura aer admisie. Problema e ca nu stiu unde este (stiu ca este!).
Comment